Monday, January 5, 2009

Nyår i Vemdalen

På väg mot Vemdalen för att åka skidor och fira nyår.
Vi åkte genom ett vacket vinterlandskap, det är "lite" skillnad mot Skåne.
Vemdalen here we come!
Vi hade hyrt en stuga....
....som såg ut så här =)
Så här glad blir jag när jag får åka skidor i vackert väder. Vi hyrde all vår utrustning på SportHuset i Vemdalen, som jag verkligen kan rekomendera. Vi fick jättebra grejer och bra service av trevlig personal.
Det ver inte supermycket snö i alla backarna...
...men jag hittade lite "manchester" att åka på.
Möckleryd Ski Team.
Catta har köpt en ny mössa =)
Hm, ett lätt störtlopp, inte som Hahnenkammrennen alltså.
Sonfjället skymtas vid horisonten.
Catta funderar på att dra en repa "off pist".
Hurra för fjällen!
Syskonen Salomonsson
Solen är på väg ner i pistsystemet Björnrike.
Jag och Calle har köpt hjälmar. Hjelm med hjälm =)
Det är bra att ha hjälm när man är fräsare...
....eller svängare.
Catta kände att hon hörde hemma bland smygarna.
Skidsemester är härligt!
Hallå Mall, var är du?
Calle och Catta i pistsytemet Vemdalsskalet. 
"Big jump for Linnea", eller vad tycker du Ia??? Den ständiga frågan i Argentiére 2007 =)
Mmmmmm, snö och sol.
Kjelle sitter och studerar pistkartan ett tag och kommer på att vi är i ett nytt skidsystem idag och inte samma som igår!
Mall, Kjelle och Catta i värmestugan, det är dags för lite lunch!
Älskade Calle.
Det var ganska hårt väder en av dagarna, men vi bet ihop och körde ändå.
Kjelle, Mall och Catta i liften på vägen upp i pistsystemet Klövsjö/Storhogna.
Mall och Kjelle i backen.
Sååååå, vilken skulle du välja, Lätta slingan eller Supersvängen.....

På väg hem! Det är vackert tycker jag.

7 comments:

Anonymous said...

vad härligt med skidåkning! Längtade så efter det igår. Istället sitter man här i soffan och surfar...

Mamma J said...

Åååh, avundsjuk! Har inte åkt på många år, men nästa år - då borde man väl kunna sätta ungarna i skidskolan och bara blåsa iväg några timmar för sig själv?! Blåsa, tja - kanske inte går så fort de första omgångarna... Öh, vi får se... ;)

Linnea said...

Det var verkligen superhärligt att vara ute och få så mycket frisk luft! Jag tycker absolut att ni ska försöka att åka nästa år (eller varför inte lite senare detta året?). Hojta till om ni vill ha sällskap =)

Anonymous said...

Mysigt att få se bilderna igen och bli påmind om hur trevligt det var tack än en gång

Anonymous said...

Tack för en trevlig vecka.

Lina Nyberg said...

Efter att jag läst ditt inlägg gav jag förslaget till András att när vi börjat tjäna riktiga pengar ska vi börja fira nyår med att åka skidor istället för ångesten över att hitta en vettig fest. Såg riktigt mysigt ut.

Btw, jag har utmanat dig på min blogg. Är du på?

Linnea said...

Jag kan verkligen rekomendera att åka på skidsemester, även om det inte är nyår men det var supermysigt på nyår också. Alternativet till att försöka hitta en vettig fest är ju att ordna en själv ;-) Jag funderar fortfarande på utmaningen, jag är inte helt 100 på att jag kommer att nappa, jag är lite inne på András spår om kedjebrev. Jag skulle kunna svara på "frågorna" men inte skicka den vidare men jag vet inte om du godkänner det?