Sunday, March 8, 2009

Skidåkning i Vallåsen

Så har det blivit lite skidåkning igen, det är ett bra skidår för mig och det är ju mycket kvar av året =) Jag har besökt Vallåsen för första gången. På bilden ses mina vänner Fredrik, Mats och Staffan i liften framför.
Eftersom det ofta är plusgrader och inte så mycket natursnö här nere i södra Sverige så får de förlita sig på många snökanoner.
Det fanns nästan snö överallt i alla backar men släpliften/ankarliften kunde vi inte åka i. Åkningen och backarna var inte så mycket att hänga i granen jämfört med Vemdalen och franska alperna, inte helt oväntat! Men det är nog en kanonbacke för nybörjare (och alla danskar som var där, det kändes som att de var överallt!). 

Denna skylten har jag hittat på en toalett =) Min fundering är "vad ska man göra med papperet.....?"

No comments: