Monday, December 20, 2010

Expedition kolonilott 2010

Vi gjorde en liten vinterexpedition till Catta och Henriks kolonilott igår för att kolla att allt var ok med tanke på all snö som kommit och de är bortresta just nu. Vi verkar inte ha varit de första som var på koloniområdet efter att snön kommit eftersom det redan fanns en liten gång upptrampad =)
Man ser knappt odlingsbäddarna för all snö!
Den fina stugan är mysig även på vintern.
Calle kämpar på med att få bort snön på taket. Jag hjälpte till med det jag kunde men eftersom jag lite kort i rocken så var min räckvidd begränsad och Calle fick ta det som var högst upp. (Någon måste ju dokumentera också....eller?)
Vi fick bort nästan allt...
Jag tror att taket klarar av den snö som är kvar.
Sen såg vi en ensam, översnöad bil som vi skottade fram och tog en åktur med.

4 comments:

Catta said...

TUSEN TACK! Ni är allt bra snälla ni! Skönt att vet att allt är i trygga händer. :-)

Mamma J said...

En sak är då säker: Ni har hjärtat på rätta stället båda två!

GOD JUL på er!!

Linnea said...

Oj oj, tack så mycket, vilka fina kommentarer, vi blir nästan lite generade, men bara nästan :)

Salle said...

Spelade ni inte in film när ni lekte med bilen? Den är finare med sommarfälgarna.