Saturday, December 11, 2010

Kultur

Jag har upptäckt att kultur är för själen vad mat är för kroppen! Att gå på konserter och tillställningar är uppiggande och det gäller bara att hitta sin grej, det man själv gillar. Man får inte vara feg utan våga ge sig ut och testa sig fram för vad som är rätt för en själv, för jag tror att det finns något för alla eftersom det finns myyyyycket att välja på, man måste bara ge sig till att leta (inte fastna framför tv:n hemma).
När min mamma var här och hälsade på för ca en månad sen så var vi på premiären av Dr Jekyll & Mr HydeMalmö opera och jag tyckte att den var jättebra, så den rekomenderar jag verkligen (den går bra till 8/1 tror jag så skynda dig att boka en biljett!). Dr Jekyll & Mr Hyde satt helt rätt i tiden också, mörkt, regnigt och kulet november, då är det härligt med lite mörk och tragisk musikal!

När Lady Gaga var i Malmö och spelade var jag och Calle där och kollade och lyssnade.
Oj, vilken kvinna, jag blev superimponerad av henne! Vilken sångerska, artist, konstnär och människa! Det verkade inte vara något fejk med läppsynk eller studioproduktion utan hon verkar vara en multitalang av gigantiska mått och hon gör det hon vill och har bra koll på sin image och vart hon är på väg. Ska bli intressant att följa henne framöver om hon fortsätter i samma stil eller om hon kommer att tona ner sig. Hoppas att hon fortsätter i samma stil och jag ser fram emot hennes nästa skiva väldigt mycket!

No comments: