Thursday, January 3, 2013

Jul i Dalarna

 Det var fint väder, några minnusgrader, och en del snö i Dalarna dagarna kring jul. Då får man passa på att vara lite utomhus och mysa i skogen och snön.
Det var en som var mycket ivrig och sugen på att dra ut i skogen för lite frisk luft och motion förutom jag och Calle. Kopplet såg ofta ut så här även om jag försökte att få in lite disciplin också, men det gick så där med det.
 Här är vi, jag och min kompis Enja. Båda två gillar vi skogspromenader och mysiga hemmakvällar.
Det är mycket som ska undersökas och luktas på när vi är ute.
Nu verkar hon fått upp ett intresant spår. Kan det vara en hare, ekorre, rådjur eller vad?
 Här går vi förbi ett matställe uppställt för rådjur bland annat. Vi såg två rådjur i närheten ett par gånger när vi gick förbi.
Det är inte jättelätt att ta kort på en hund ute på promenad, den rör sig ganska mycket och oregelbundet. 
En del gånger såg det ut så här...
 ... eller så här när hon var riktigt snabb!
Förutom att vi har motionerat lite så var vi ju främst hemma för att träffa familj och vänner. Så jag passade på att ta en liten fika med min lilla mamma när jag hade chansen :) 
Calle passade på att läsa lite för Theo. Båda två hade fått nya böcker i julklapp, tror att de tog Theos böcker först och väntar lite med Calles. "Lilla Anna" mot Jan Mosander....
Hej då Dalarna, för denna gången!

1 comment:

Anonymous said...

Härliga bilder. Alltid lika kul när ni kommer hem. Kram