Monday, August 24, 2009

Boktips


Igelkotten har inget alls med det här inlägget att göra, jag tyckte bara att den var söt!

"Jag älskade honom" av Anna Gavalda: Lättläst men inte speciellt intressant. Jag har svårt för Annas sätt att skriva, korta korta stycken/kapitel gör att jag inte tycker att det blir något flyt i läsningen, det blir lite hackigt.


"Pilgrimsresan" av Paulo Coelho: Detta är en ganska filosofisk bok och man måste vara lite upplagd för det när man läser den. Det är ingen bok man bara skyndar sig igenom. Jag tyckte att den hade många fina och tänkvärda saker att fundera vidare på men att den ibland blev lite för djup för mig.


"Ormbäraren" av Unni Lindell: En mördare lämnar en strof ur en barnvisa efter sig vid sina mordoffer. Mycket bra bok!


"Drömfångaren" av Unni Lindell: En ung kvinna blir mördad och de i hennes vänkrets tror att de står näst i tur. Jag tyckte att den var lite otäck med tanke på de troféer som mördaren tog. Psykologisk och bra.


"Sorgmantel" av Unni Lindell: En kvinna blir mördad och hennes son kidnappas. En mycket bra bok! Den bästa av Unni än så länge, kanske för att jag "listade ut den" ganska tidigt ;-)


"Nattsystern" av Unni Lindell: En gammal kvinna blir mördad och hennes barnbarn försvinner, har de båda incidenterna något samband? Här hade jag aningar åt rätt håll =) En bra bok.


"Orkestergraven" av Unni Lindell: En tonårsmamma blir mördad och det finns många potentiella förövare. Läste ut den idag, helt ok. Nummer 6 i serien, Honungsfällan, läste jag ju redan i maj så nu är jag på jakt efter nummer 7, Mörkermannen! Man kan verkligen kalla detta min "Unni Lindell"-sommar =)

2 comments:

matu said...

Snabbt jobbat! Hoppas du mår bra idag. kram kram

Linnea said...

Jag mår bara bra idag och jag hoppas att du och Isak gör det samma och att vi ses snart. Kram =)