Monday, July 25, 2011

Lektioner

I helgen hade vi besök av Tyko, en barndomsvän till Calle. Han bygger gitarrer och jag hade bett honom att göra en till Calle i hemlighet för ett tag sedan (nästan ett år sedan när vi var förbi och hälsade på hos honom). Nu var han här och hälsade på oss och passade även på att ge Calle några lektioner.
Så här överraskad och chockad blev Calle när han fick den för ett par veckor sedan =) Hihi, jag kan vara tyst som en mus och hålla saker hemliga jättelänge! Trixet är att inte tala om det för någon, och då menar jag INTE NÅGON ;-)
Calle verkar ha fått till ett ackord, så nu gäller det att öva så att det sitter. Kolla gärna in Tykos hemsida för han gör så fina saker! Det finns fler bilder på Calles gitarr här.
Om man inte är så sugen på att gå ut och springa (som jag inte alltid är...) så kan det vara skönt att komma ut på en promenad i alla fall och jag har sett att nyponen verkar vara klara snart på min promenadstig =)

Det verkar inte som att det är så många som sätter sig och vilar på den här bänken......

2 comments:

Salle said...

Keith Richards ska nog gå i pension om ca 10 år, då kan Calle vara redo att rycka in.

Jessica said...

Så himla läckert att ha sin alldeles egna specialbyggda gitarr :-). Ser fram emot att Calle står för underhållningen nästa midsommar, haha!