Sunday, July 31, 2011

Golf

I lördags var det premiär för mig och Calle! Vi har varit och kollat på golf! Jag trodde aldrig att jag skulle skriva detta med det var kanska så trevligt att gå med "en boll". Tror att det berodde en del på vädret men mest berodde det på sällskapet. Min kusin hade blivit uttagen att spela lag-EM för M35, det var bra att han kunde förklara en del regler för oss allt eftersom även om vi hade lite koll.
Det är klart att man sätter på sig sin finaste "Heja-Sverige"-tröja och åker och stöttar sin kusin!
Här ska Fredde slå ut och de som står och kollar på är en Slovak och en Norrman som gick i samma boll. Det är helt sjukt långt till det där lilla hålet som bollen ska ner i, de är fantastiskt duktiga som fixar det hela 18 gånger!
Tävlingen hölls på Rya golfklubb i närheten av Helsingborg, banan ligger väldigt fint vid vattnet. Vi stod och kollade på utsikten ibland så vi såg nog inte alla slag... Ibland åt vi lite korv i kiosken också, en golfmatch är ganska lång så det gäller att fylla på energi-depåerna.
Hmmm, hur går det här egentligen Fredde?
Det var varmt och fint väder nästan hela tiden, men det kom några regnstänk och då fick jag användning av mitt jätteparaply =)
Söt skylt! Bra att ha en liten vägvisare så att man inte tappar bort sig =)
Man får akta sig så att man inte hamnar i bunkern.....

Segerputt på 18:e hålet? Resultat

5 comments:

Salle said...

Först flytt till Lomma, och nu även golf-fantaster. Vad är nästa grej, inköp av en SUV?

Calle said...

Golf känns ju lite som ett steg tillbaka när man har Passat...

mam said...

God kväll! Härliga bilder och kul kommentarer. Golf är inte så tokigt??? Kram från Staffan, Micke, Karin,Enja och Mamma

Anonymous said...

De va ett roligt inlägg me kul bilder...du kanske blir biten av golf nu (det ligger ju i släkten, alltså inte jag). O Calle du som har passat, de va fyndigt. Ha de gott där nere i södern.
Faster Anneli

Salle said...

Det är rätt Calle, du är Lommabo. Ska du sikta på en folkvagn så sikta på Tuareg eller Phaeton!