Tuesday, August 9, 2011

Semester

Jaha, nu är det semesterdags igen, HURRA! Ja, vi har ju haft en vecka redan. Vad har vi gjort då? Förra veckan var det bra väder så flera dagar var vi på stranden ett litet tag, sen gick vi hem och åt en lättare lunch och vilade middag innan vi gick ner på stranden ett litet tag igen. Vem behöver åka utomlands när det funkar lika bra att vara hemma =)
Idag har vi spelat tennis på ATL i Lund. Jag spelade med mitt nya racket som jag fått i födelsedagspresent av Calle. Vi skrattade lite när jag tog upp det ur fodralet eftersom plasten fortfarande satt kvar... Jag har alltså inte spelat så mycket (typ inget) sen jag fick det och det var ju ett tag sedan. Jaja, det finns alltså plats till förbättring på den biten....
Förra veckan när det var varmt och fint väder så var jag sugen på att prova grillspetten på Lomma fiskbod men jag var för sent ute då och de var slut men idag hade vi tur och fick på tag på tre stycken. Så här såg de ut före tillagningen...
...vi tog dem i pannan idag eftersom det har varit sjukt växlande väder och vi inte ville grilla i regnet. Jag tror att det var lax, tonfisk, lök, champinjoner, paprika, tomat och zucchini på spetten. Bra att komma ihåg till en annan gång om man t.ex. vill göra några själv.

Klart! Med lite potatis och örtagårdssås (också från fiskboden) blev det över förväntan gott, DUBBEL-MUMS. Kan meddela att det räcker med ett spett var, jag hade köpt 1,5 st till oss så nu har vi lite "fisk-koma" (motsvarigheten till kött-koma antar jag...).

4 comments:

matu said...

Glömde ju ta med din jordgubbsburk idag när jag var på visit. Påminn mig nästa gång... Den har legat i hallen sen ni var här.

matu said...

Förresten så såg grillspetten goda ut :)

Linnea said...

Ingen fara, vi kan ta den på torsdag om vi kommer ihåg! Kul att se er igen =) Det var ett tag sedan. Grillspetten var ruskigt bra, jag kan verkligen rekomendera att grilla fisk-spett.

Jessica said...

Mmmm, lät hur gott som helst!