Sunday, August 14, 2011

Uppdatering från lotten

Nu har jag "kittat" upp mig med nya arbetsbyxor och egna handskar.
Mitt nya favoritredskap, känner mig som "slaktaren från Lomma" när jag kommer igång med den. Häckarna får sig en rejäl omgång kan jag meddela =)

Jag rensar rent runt de båda plommonträden.
Kolla så fint det blev med den nya täckbarken.
Nu är jordgubbslandet rensat och de nya skotten borttagna (alla högarna runt odlingsbädden, det blev en hel del!). Nu är det bara att hoppas att det är rätt gjort och att det blir massor av bär nästa år =)

Dagens rabarberskörd!

3 comments:

Salle said...

Wow! Jobbarbyxor och vassa verktyg i sann Katta-stil. :tummenupp

Catta & Henrik said...

Det blir ju jättefint! Tack snälla! Och naturligtvis blir det mycket bär nästa år... (och om den nu inte skulle bli det så beror det ju på vädret, inte på rensningen).
Mycket snygga byxor och helt nödvändiga faktiskt. Knäskydd är a och o i kolonibranshen!

//Catta

Anonymous said...

Tjusigt! Byxorna och "saxen" kan komma på utflykt till en behövande trädgård på Bygatan 11 i Sverige! Okey då jag vill att tjejen följer med. Kram mam