Saturday, August 13, 2011

Tennis i Lund och Toronto

Igår, på sista semestedagen, så spelade vi tennis igen. Jag hade laddat med att se lite WTA-tennis från Toronto på tv de senaste dagarna. Det gick lite bättre att spela nu än förra gången, men jag tycker fortfarande att det finns en del små, små tekniska detaljer att jobba på, som forehand, serve, backhand, volley, placering av både mig och bollen, stoppbollarna som blir liiiiite för korta (läs 4-5 meter för korta), tempot (både under och mellan bollarna), fotarbetet osv osv... Jag är en rätt kass tennisspelare men jag blir svettig iaf! =)

När vi spelat ett tag upptäckte vi att vi hade en boll mindre än när vi kom, den hade nog smitit in på någon annan bana utan att vi märkt det. En boll hade vi redan fått tillbaka av en man på banan brevid och som jag bett om ursäkt till när vinkeln på min "fruktade" dubbelfattade backhand blivit lite för snäv och jag slagit in den på deras bana (japp, det är jag inte så stolt över men sånt händer, man måste våga satsa för att kunna vinna). När våran tid var slut så samlade jag mod till mig och gick till banan bakom oss för att kolla om de kanske hade sett våran boll.

- Har ni våran boll? frågade jag.
- Nä det tror jag inte. sa kille_1.
- Vad är det för märke på bollen? sa kille_2.
- Tretorn, och den har en sån här märkning på den. sa jag och visade upp en likadan boll som den som försvunnit eftersom jag så fiffigt hade märkt alla mina sex bollar inför just ett sånt här tillfälle.
- Det är kanske den här? sa kille_1 och visar fram den boll som han hade i handen och inte alls trodde var min från början, men det var det!
- Ja, precis. sa jag och tog tillbaka min försvunna boll och gick tillbaka till min bana och visade stolt upp den återfunna bollen för Calle.

Så försök inte att smyg-ta något från mig, jag har nog koll på mina saker!

No comments: