Sunday, October 30, 2011

Höst på lotten

Nu har vi förberett lotten inför vintern: klippt gräset för sista gången, tömt ut vattnet i trädgårdsslangen, ställt in utemöblerna i stugan och rensat de övertäckta odlingsbäddarna. Jag har redan börja fundera på vad vi ska olda nästa år, potatis och morötter ligger bra till!

Jag har också gått loss med trimmern på "djungeln" bakom stugan. Ingen av oss har varit här bakom och jobbat något iår så det hade växt en hel del. Så här såg det ut innan jag började...

...och så här såg det ut efteråt! Nu kommer jag att komma åt att rensa i rabattena bakom stugan också. Ska se till att jag gör det redan på våren så att det inte kan skena iväg så som det gjort lite i år. Hoppas bara att jag inte blir så allergisk, jag brukar få lite problem på vårkanten med att vara ute bland gräs och blomster! 

1 comment:

Mamma J said...

En liten hälsning från Oröando där den svenska hösten känns avlägsen...