Monday, September 22, 2008

Pocketklubben

För ett litet tag sedan fick jag ett brev från min kusin i Stockholm, kul tänkte jag. Sen såg jag att det var något slags kedjebrev, trist tänkte jag. Men jag läste vidare och såg att det gällde pocketböcker, jag kunde få 36 för priset av en, superbra tänkte jag! Jag satte genast igång och funderade på vilka jag skulle skicka vidare detta till, några som också älskar att läsa böcker. Än så länge har jag fått två stycken tjoho!

1. Mördarens märke av Daniel Silva: http://www.bokrecension.se/9113006584
2. Doktor glas av Hjalmar Söderberg: http://dagensbok.com/index.asp?id=986
Jag ser fram emot att sätta tänderna i dessa!

2 comments:

Mamma J said...

Jag gillar inte heller kedjebrev, men det där kunde inte jag heller motstå. Speciellt som jag är en sådan där som omsätter mina pocketböcker så fort jag bara kan nuförtiden. D v s när jag läst dem så lämnar jag dem vidare till kollegor, kompisar och kedjebrev :).

Hittills har jag fått in 6 stycken nya, varav jag dessvärre har läst 3 redan innan. Men, vad 17 - det gör ju inget, då kan jag ju lycklig-göra pocketbordet i fikarummet med lite nytt också, ju :).

Anonymous said...

Ja, jag får fundera ut något fiffigt och vettigt att göra med mina pocketböcker som jag läst. De flesta är ju inte så snygga att ha i bokhyllan utan man vill gärna dela med sig och sprida dem vidare. Och jag har ju tyvärr inte vägarna förbi erat fikarum så ofta =)