Tuesday, October 21, 2008

Värmeljus och ny favoritkanal

Jag håller på att hjälpa ett kusinbarn i en tävling genom att samla in Värmeljus eller rättare sagt värmeljuskopparna som blir över när man eldat klart. Så hjälp oss genom att samla ihop dessa och ge dem till mig så ser jag till att de kommer fram till rätt mottagare, ok? Tävlingen håller på till 15/4 2009.
vaerme-ljus.jpg

Sen vill jag bara meddela att jag har en ny favoritkanal på TV, det är TV2, lite oväntat kanske? Idag har jag kollat på "Flygkapningen den Svarta september", "Rakt på med K-G Bergström" och den bästa av dem alla "Världens konflikter", hur intressant som hellst, kan rekomenderas!!!! Det jag tycker är skönt är att man kan grotta ner sig och följa hela programmet utan att behöva störas av någon reklam hela tiden och att det är vettiga saker som tas upp, fakta liksom. Bra jobbat "nya" SVT =)

4 comments:

Anonymous said...

Kul läsning. Nu är jag med i matchen. Love you mam

Linnea said...

Varmt välkommen Mam! Så du har släpt sargen och kommit in i matchen nu? ;-)

Mamma J said...

Åh, vad gulligt av dig!

Men, du att du har börjat gilla SVT2 - det måste vara ett ålderstecken! Och jag, som just sett High School Musical 3 på bio - jag är inte så gammal än ;).

Linnea said...

Åja, än är jag inte ikapp dig "j", vänta bara tills jag börjar spara presentpapperet på öppnade presenter och att jag börjar stoppa strumpor också, då kan vi börja diskutera vem som är äldst =) Ja det är väl ett åldertecken när man hellre ser på Världens konflikter (och står för det) än Top Model (som jag följt de 4 första säsongerna typ....). Men trots att allt fram tills nyligen visat på motsatsen så ser även jag ut att kunna mogna och kanske om typ 1 000 år så kan jag se mig själv som en ansvarsfull vuxen människa