Wednesday, May 25, 2011

Armstrong Redwoods State Reserve


Här är jag, Catta och Calle på väg till Armstrong Redwoods State Reserve och vi passade på att åka på Golden Gate bron också.

Vi stannde aldrig utan körde bara över bron, vi får stanna till och kolla lite nästa gång vi åker och hälsar på! (Ja, Catta och Henke, vi tänker komma fler gånger, oss blir ni inte av med så lätt!) Kanske kan det bli en liten resa utmed den berömda Highway 1 i framtiden.....

Jag hade valt att sätta mig i baksätet för att få njuta av utsikten och vyerna vi passerade medans kör- och kartfanatikerna (Catta och Calle) fick sitt lystmäte där framme. Det visade sig att detta var ett mycket smart drag av mig, på detta sätt blev alla nöjda =) Ok, jag erkänner väl att jag kanske vilade en stund ibland också med det hade bara att göra med att jag dagen innan hade fått ett enormt (gräs)pollenallergi-anfall då vi var och kollade på cykel, absoult inget annat ;-) Vi åkte förbi ett apotek innan vi körde till skogen, Clarityntabletter och Zicam nässpray rockar fett! Eller så trodde jag att Zicam var en nässpray, det såg ut så i alla fall men när jag skulle testa den så visade det sig att det var en näsgel, intressant. Förlåt Catta och Henke, det sitter nog lite näsgel uppe i taket på bilen i baksätet.... =(

Nu är vi äntligen framme och inne i parken. Man kunde promenera runt på några specifika slingor som gick i skogen, eftersom det är en amerikansk skog så var det väldigt lätta vandrings-slingor, breda och ibland lite asfalterade....

Jag och Catta ser ganska så små ut i jämförelse med de gigantiska träden.

"The Colonel Armstrong Tree" är det äldsta trädet med sina cirka 1400 år (det är t.o.m äldre än Calle!).

"The Parson Jones Tree", det var det högsta trädet som var 94m högt.

Tärden var så långa att man inte såg något slut på dem, mäktigt!

En del träd var så stora så att man kunde krypa in i dem =)

4 comments:

matu said...

Vad härligt ni ser ut att ha haft det! Ni är väl hemma nu?

Linnea said...

Japp, nu är vi hemma igen!

Anonymous said...

Vilka häftiga träd...man känner sig nog ganska liten där...nu vill jag se lite foton o texter om helgen som va, nu när ni hade finbesök från Insjön. Anneli

Linnea said...

Allting som händer kommer inte upp på bloggen, tyvärr eller som tur är kanske ;-) Så finbesöket från Insjön var något som aldrig nådde bloggen!