Monday, May 16, 2011

Bay to Breakers - loppet

Catta, jag och Henke på väg till starten av Bay to Breakers. Vår start var 7.30, ganska så tidigt om man frågar mig (morgontrött.....).
Calle och jag hade matchande Tre Kronor-tröjor, men vad hjälpte det när vi blev förnedrade av Finland i VM-finalen....buhu =(
Här är starten, nu ligger det 12km framför oss innan vi når fram till havet (Breakers).
Det var mycket folk som sprang, gick eller på annat sätt tog sig runt. Vi såg några som hade styltor.....imponerande!
Mera människor....
Catta och jag tog sällskap i början (sen tappade vi bort varandra, det var så mycket att kolla på och hålla reda på bland alla människor så vi glömde att hålla koll på varandra....). Här är första vätskepausen och vi är ganska pigga fortfarande. I bakgrunden ser man ett bi, ja alltså en människa som är utklädd till ett bi.
Mitt i den första, största och enda backen, och som tur var gick loppet i "rätt" riktning, annars hade det kunnat bli joooooobbigt med alla backarna här i San Francisco.
Som sagt, det här loppet är känt för alla som klär ut sig och en del "public nudity" så vi blev inte så rädda (bara pyttelite) när det dök upp några vandrande nakenfisar helt plötsligt.
En insiktsfull man =) (Friends don't let ugly friends run naked)
Vad är USA utan Elvis?
Mmmmmm gott, M&Ms
Smurfarna var spänstiga idag.
Superhjältar av något slag, eller vad ska det vara?
Ödla
Två ödlor till? Nej det är ju bara jag och Catta som äntligen, efter 1,5h timme, har gått i mål och ska kämpa oss bort till området där man får medaljer och lite att dricka. We did it!

Jag, Catta och Henke på området efter målgång.

5 comments:

Jessica said...

Bra jobbat!

Anonymous said...

Vicket roligt lopp...verkar va en massa lattjo typer. Jag tycker era tröjor var supersnygga. Jag har också varit ute o rest..till Insjön o Rosa, vi gick också långt...mellan matbordet o soffan. Men vi e ju lite justerade
;-) Ha de gott Anneli

Salle said...

Var hittar jag era tider?

matu said...

Hurra vad ni är duktiga. Själv tog jag bara en promenad bort till er idag. Hoppas jag inte tog kål på era blommor ;)

Linnea said...

Tack!

Ja det var både ett kul och ett intressant lopp!

Jag tror att våra tider finns här: http://cdn.bazumedia.com/iframe/b2b2011-results.html (vi hade nummer 38319, 38320, 38321 och 38322)

Tack så jättemycket för att du kollar till våra blommor Marianne, du är så snäll =)