Sunday, February 1, 2009

Promenad, kurs och present

Idag har det snöat här i Lund och det händer inte så ofta så jag lägger upp nåra bilder från min promenad till affären nyss.





Under veckan som gått har jag varit iväg på kurs, jag har gått "Utveckling av Grupp och Ledare". Om det är något som låter intressant så kan jag verkligen rekomendera den, vilken annorlunda och härlig kurs! Jag har inte gått någon kurs på länge eftersom jag inte hittat någon har lockat mig och så här i efterhand är jag glad att jag väntade tills jag hittade denna, jag är supernöjd!

Idag har jag fått en oväntad bok-present, HURRA! Tack så mycket Catta, du är underbar =) Jag fick "ettan" av en annan underbar vän kring jul och den har givit mig och flera andra många härliga skratt. Jag kan verligen rekomendera dessa två böcker, både att läsa och ge bort i present.

2 comments:

Mamma J said...

Om jag inte arbetade i en hårt krisdrabbad bransch så skulle jag genast prata med chefen om den där kursen. Jag sparar tipset till de bättre tider som jag vet kommer. Jag är ju en av de som tror att den kommer snarare än de flesta andra.

Vi alla kommer att få vänta lika länge (eller lika kort) som alla andra - men jag tror att jag kommer att må bättre under tiden, eftersom jag väntar med spänd förväntan istället för spänd oro ;).

Kram på dig!

Linnea said...

Ja, jag tror att denna kurs hade passat dig och jag tror att du hade gillat den. Den ger en inte bara kunskap om hur grupper och ledarskap fungerar i jobbsituationer utan det man får med sig från kursen tar man med sig hela tiden, hoppas att jag inte blir för flummig nu =). Jag har funderat på at gå denna kurs ca ett år innan det passade att jag gick den.
Optimism är bra =)
Kram tillbaka!