Tuesday, February 17, 2009

Skidsemester i Argentiére

Jaha, då har vi varit på skidresa med UCPA igen, till Argentiére! Så här ser det vita huset ut där man bor. Det snöade när vi anlände, HURRA!
Första dagen i backen, helt ok =)
Nästan hela gänget i backen. Det var jag, Calle, Janne, Hasse, Bengt, Lovisa, Georg och Henke som bildade järn-gänget på denna semester.
Jag, Calle, Janne och Hasse hade anmält oss till samma skidgrupp, Toute Neige (off pist).
Hasse, jag och Henke provar på lite off pist.
Pisterna var fina och väl preparerade.
Jag är på väg upp i liften
Janne och Calle
Underbar off pist!
Janne "ice-man" Oberg
Janne på väg in i pisten och Calle hänger på. Hasse är längst upp och letar efter sina skidor...  
Våran guide Jean ger Hasse lite tips, kanke hur man undviker att få närkontakt med en gran =)
Eftersom det snöat en hel del så fanns det mycket puder att ta tag i.
Hasse, Henke och Lovisa
Le Savoy, klassiskt After Ski-ställe, det låg rakt över gatan där vi bodde.
Calle, Hasse, Henke, Gerog, Bengt och Janne i matsalen där vi åt frukost och i detta fallet middag. Lunch åt vi i backen, det var matsäck som vi gjort på morgonen.
Lovisa, Bengt och jag.
Fint och kallt väder med mycket snö och sol, precis som det ska vara på en skidsemester =)
Janne, Hasse och Calle på väg upp i liften.
Ser du mig??? Följ spåret!
Här har vi åkt under Jeans vakande öga.
Inte riktigt som Skåne =)
Innan vi skulle åka hem så gjorde vi en (kall!!!) utflykt till Aiguille du Midi (mer info finns här).

Så var semestern slut för denna gången.

7 comments:

Mamma J said...

Åh, det ser underbart ut, alltsammans!!!!

Anonymous said...

Vilka fina bilder! Hälsa Calle så gott! Kram kram

Salle said...

Ser lite lockande ut faktiskt :)

Anonymous said...

Ohhh fy vad avundsjuk jag blir. Harligt harligt ser det ut! Allt ar bra i Barcelona. Varen ar antligen pa vag efter ett par veckor med regn och rusk. Halsa Calle och vi ses till midsommar! Stor kram, Sofia

Anonymous said...

ser superhärligt ut! Jag blir lite avundsjuk. Själv är jag ganska så låst härhemma. Har man tur får man sova 3,5h i sträck! Vi hörs!

/Marianne

Anonymous said...

Mall och jag tycker att det ser brant ut men vackert i Alperna

Anonymous said...

Hej! Vilka fina bilder du har tagit!Jag längtar redan till nästa skidresa till Argentiére och UCPA.
/Martin